آخرین اخبار

تصاویر جیپ compass 2014
ماشین هیبریدی 2020 سیتروئن
تصاویر زیبا از کیا کادنزا 2014
‏خودرویی که فکر راننده را می خواند‏
جدیدترین عکسها از کیا سورنتو 2014
دزدگیر هوشمند خودرو
خودروی پرنده ترانزیشن
خودروی بتمن به دنیای واقعی می‌آید
طراحی ماشین با نماهای فضایی+ عکس

آخرین مقالات

عیوب سر سیلندر و نحوه بر طرف کردن آن
شناخت عیوب سرسیلندر
یخچال های پرتابل
مصرف مداوم بنزين سوپرو اثر آن بر موتور
TCS چیست ؟
فیوزهای خودرو وکاربرد آن
سیستم خنک کننده مدار بسته چیست ؟
اجزا و عملکرد پیستون
شناخت سر سیلندر خودرو

ثبت آگهی رایگان

ایمیل:

رمز عبور:


بازیابی رمز عبور

دسته بندی ها

  خودرو
- ایرانی صفر
- ایرانی کارکرده
- خارجی صفر
- خارجی کارکرده
  موتور سیکلت
- سبک
- سنگین
  هواپیما
- مسافری
  تعمیرات ولوازم یدکی

زمان مناسب برای تعویض شمع ماشین
تمیز کاری و تنظیم دهانه شمع در کارکرد موتور و کاهش مصرف سوخت بسیار موثر است به همین منظور بهتر است هر ۳۰۰۰۰ ( سی هزار کیلومتر ) شمع ها را بازدید نمود و قبل از بستن شمع روی سر سیلندر با سوهان نرم بین دو الکترود شمع را ۳تا ۴ بار بکشیم به مکانیک توصیه نماییم که با فیلر مخصوص فاصله دهانه الکترود ها را کنترل نماید البته خود شما نیز می توانید این کار را انجام دهید توجه داشته باشید که فاصله الکترودها در شمع ها بین ۶/۰ میلیمتر تا ۹/۰ می باشد ( در ماشین های قدیمی انگلیسی این فاصله بین ۰۲۵ /۰ اینچ تا ۰۳۵ /۰ اینچ می باشد ) در اثر بی دقتی هنگام بستن شمع نیز احتمال شکسته شدن چینی شمع وجود دارد در این صورت جریان برق را به بدنه انتقال می دهد و شمع کارایی خود را از دست خواهد داد توجه داشته باشید برای بستن شمع خودرو از اچار مناسب استفاده نمایید در ایجا به یک روش بسیار ساده برای پیدا کردن شمع یا سیلندر خراب اشاره می کنم ابتدا موتور را روشن کنید سپس به ترتیب و یک به یک سیمه ( وایر ها ) را از سر شمع ها جدا نمایید اگر با جدا کردن وایر ها از سر شمع موتور شروع به لرزش نمود ان شمع و سیلندر سالم است ولی چنانچه با جدا کردن وایر شمع موتور هیچ گونه لرزشی پیدا نکرد عیب ممکن است از شمع و یا سیلندر باشد با تعویض یک شمع سالم عیب به راحتی قابل تشخیص است شمع خودرو وسیله انتقال جرقه لازم به سیلندر خودرو می باشد و اگر به شکل ظاهری ان توجه نمایید انرا به صورت یک قطعه فلزی که در قسمت پایین ان رزوه ایجاد شده است ( تا به قسمت مورد نظر در سیلندر پیچ شود ) قسمت دوم و بالاتر قسمت اچار خور می باشد برای بسته شدن ان به وسیله اچار بکس و قسمت بالاتر نیز از جنس چینی می باشد که عایق بوده و از اتصال بدنه شمع به دیگر قسمتها جلوگیری می نماید اما به لحاظ کلی شمع را می توان به دو قسمت تقسیم نمود ۱- قسمت عایق ۲- قسمت هادی جریان برق قسمت عایق برای جدا کردن الکترود مثبت و منفی از یکدیگر ساخته شده است که معمولا از یک قطعه سرامیکی ( چینی ) ساخته می شود و دلیل انتخاب این نوع از مواد برای عایق مقاومت در مقابل حرارت و ضریب انبساط حرارتی بسیار کمک می باشد و همچنین در برابر سرما نیز مقاوم است جریان برق با ولتاژ حدود ۱۲۰۰۰ ولت از طریق سیم ( وایر ) به سر شمع ها می رسد و از سر شمعها عبور کرده و موجب جرقه در سیلندر مربوط به ان شمع شده و عملیات احتراق در سیلندر را به وجود می اورد و به اصطلاح موتور روشن می شود باطری خودرو جریان مستقیم معمولا تا ۱۲ ولت را ایجاد می نماید و این ولتاژ توان لازم برای تامین برق مورد نیاز خودرو را ندارد به طور مثال برای ایجاد جرقه بین دو الکترود شمع خودرو به ولتاز بسیار زیادی در حدود ۷۰۰۰ ولت نیاز است نترسید این ولتاژ به تنهایی برای برق گرفتگی انسان ایجاد تهدید نمی کند به دلیل اینکه شدت جریان الکتریکی که با واحد امپر سنجیده می شود در حد بسیار ضعیفی می باشد که کمی شک ضعیف به شما وارد خواهد ساخت ( انهم در صورتی که جرقه الکتریکی بین دو شمع به شما برخورد نماید ) و به همین منظور دستگاهی اختراع شد که به ان کویل می گویند کویل امکان لازم برای تامین برق ۱۲۰۰۰ ولت تا ۱۵۰۰۰ ولت را از یک باطری با برق مستقیم ۱۲ ولت را فراهم می سازد و این ولتاژ می تواند از فاصله بین دو الکترود شمع عبور نماید و احتراق لازم برای موتور ماشین را موجب می شود
شمع ماشین + مقالات خودرو+ دانستنی های ماشین + سوالات خودرویی
نام:
ایمیل:
یادداشت:
آدرس اینترنتی:
محمد
۹۵/۰۶/۳۱
بله شمع خيلي مهمه حتي من ماشينم وقتي كولرشو روشن ميكردم خاموش ميشد ماشين رفتم باتري سازي گفت بايد باطري تعويض كني وليكن نمايندگي گفت هيچ ربطي ب باطرب نداره و مشكل ازشمع بود.
سهیلا
۹۵/۰۴/۰۳
ممنون از توضیحات خوبتان
عباس
۹۴/۱۲/۰۲
سلام احوالتان ممنونم اگر تفاوت بین شمع تک پلاتینه با دو پلاتینه را توضیح دهید.با تشکر از برنامه خوبتون
محمد
۹۴/۰۶/۰۱
سلام من یه پراید مدل ۸۴دارم این ماشین یک مشکل برقی داره که مجبورشدم کوعل رو به باطری یک سر کنم تا روشن شه وگرنه کار نمیکنه استارت میرنه روشن نمیشه رله دوبلو کوعلم عوض کردم
مهران
۹۴/۰۱/۱۵
سلام واقع عالی بود
تیموری
۹۳/۰۹/۲۹
خسته نباشید ازتوضیحات میخوام بپرسم.تعویض شمعهابایدهمراه باتعویض وایرههابای باشد.متشکرم---- --------------------- با تشكر از شما نه تا زماني كه واير ها اسيب نديده باشند لزومي به تعويض انها نيست و در مورد شمعها نيز چون الكترود انها دچار خوردگي مي شوند لازم است تعويض شوند

تبلیغات ویژه
امداد خودرو خلیج فارس

mohamadi
تهران
تلفن: 09197008009

خدمات در محل کرمان موتور در تهران

badakhshan
تهران
تلفن: 09126437620

بیشتر بخوانید
قیمت روز خودرو